Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
   
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
   
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
 

 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
 
تقدیم به کوروش یغمایی و آوای آسمانی اش مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط بهزاد صادقی   
شنبه, 05 بهمن 1392 ساعت 20:01

خانم زهره صادقی، مدیر ادبی تیم یغمایی موزیک ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی با نام " بررسی وضعیت ظاهری شخصیت ها در آثار سوررئالیست صادق هدایت " به من تقدیم کرده اند که از ایشان سپاسگزارم .

کوروش یغمایی

www.kourosh-yaghmaei.com

ادامه مطلب...
 
آموزش گیتار الکتریک توسط کامیل یغمایی مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط بهزاد صادقی   
چهارشنبه, 04 دی 1392 ساعت 20:21

بر پایه اینکه از آغاز راه اندازی پیج تعداد بسیاری از هنرجویان درخواست آموزش گیتار را از من داشته اند و این در حالی است که من سالهاست به هیچ روی فرصت پذیرش هنرجو را ندارم ، می توانم کامیل را که به باور من استادی بسیار تکنیکی در آموزش گیتار الکتریک در سبک راک می باشد به هنرجویان مشتاق (در تعداد بسیار محدود) معرفی کنم .
شماره تلفن همراه کامیل یغمایی : 09121721291

کوروش یغمایی

 

آخرین بروز رسانی در پنجشنبه, 05 دی 1392 ساعت 00:49
 
زادروز استاد کوروش یغمایی مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط بهزاد صادقی   
سه شنبه, 12 آذر 1392 ساعت 00:00

پادشاه راک ایران ، زادروزت خجسته باد ...
(دوازدهم آذر ، زادروز استاد کوروش یغمایی)

کوروش یغمایی - پادشاه ارک ایران

 

بهزاد صادقی
تیم یغمایی موزیک


 
پاسخ استاد کوروش یغمایی به پرسش دوم نامه ای پیرامون موزیک پاپ مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط بهزاد صادقی   
چهارشنبه, 29 آبان 1392 ساعت 00:20

پاسخ پرسش دوم :
یک شخص چه شرایط لازم و کافی را باید دارا باشد تا بتواند در جایگاه یک خواننده (آواز خوان) قرار گیرد ؟

پیش از آغاز گفتگو لازم می دانم به این نکته مهم اشاره کنم که تمامی مطالبی که در زمینه رویدادهای موزیک پاپ در این مقاله یادآوری می شود مربوط به گذشته می باشد و هیچگونه پیوند و ربطی به وزارت ارشاد کنونی و مرکز موسیقی آن که در آغاز کارمی باشند ندارد.

از آنجایی که این نوشتار ناگزیر به درازا کشیده شد ، بر همین پایه در میانه متن آنتراکت (میان پرده) (ترانه فولکلور " سر کوی دوست ") که به همراهی ساتگین اجرا کرده ام را در نظر گرفته ام که به همه شما یاران گرامی پیشکش میکنم .

برای گفتکو در این بخش (آواز خوانی) ناگزیر از اولین دوره تاریخ مدون ایران ( درمیزان نانو) آغازمی کنیم . در زمان هخامنشیان سه فرم موزیک وجود داشته :

1- موزیک مذهبی ( که درمراسم مذهبی بدون ساز اجرا می شده است)

2- موزیک محلی ( که درمراسم و جشن های ملی مانند جشن مهرگان اجرا می شده است)

3- موزیک جنگ (که درجنگها استفاده می شده) . به گفته « هرودوت » و « گزنوفون » کورش در هنگام حمله سرودی را آغاز می کرد و سپاهیان بی درنگ با صدایی بلند دنبال آنرا می خواندند و سپس با فرمان کورش ، سربازان با شنیدن صدای شیپور و بهمراه ریتم آن گام برمی داشتند. نیز، زمانی که درجنگی برای کشته شدن سربازان تبری و تالشی غمگین شد برای این سوگ سرودی خواند که در دوران بعد در مراسم موسوم به سوگ سیاوش( از نمایشهای کهن ایرانی که بار دراماتیک فراوانی دارد) خوانده می شد.

این روند با تحولاتی تا دوران ساسانیان ، که به اوج شکوفایی خود در جهان رسید ، ادامه داشت .

در این دوره شاهد آنیم که :

1- برای اولین بار آداب موزیک شنیدن و موزیک نواختن آموخته می شود.

2- ارکستراسیون ( آرایش سازها ) مورد توجه و بکار گرفته می شود.

3- پی بردن به موزیک هنری و غیر هنری مورد توجه قرار می گیرد.

در آخر این بخش برای میزان تاثیرموزیک و شعر، داستان مرگ « شبدیز » را نمونه می آورم . شبدیز(رنگ شب) نام اسبی بود که از رم برای خسرو پرویز آورده شده بود و او بین اسبهایش چنان علاقه ای به این اسب بی همتا داشت ( مانند رخش برای رستم ) که اعلام کرد هر کس خبر مرگ شبدیز را اعلام کند کشته خواهد شد( پیکره شبدیز در نقشهای طاق بستان دیده می شود) . به هر حال روزی زندگی شبدیز به پایان رسید و مهتر اصطبل شاهی که خود را در بیم مرگ می دید به ناچار به باربد آهنگساز و خواننده معروف دربار پناه برد که چاره ای بیندیشد. باربد آهنگی ساخت و شعری برای آن سرود که خسرو پس از شنیدن آن بی اختیار بانگ برآورد : مگر شبدیز مرد ؟ ، باربد بی درنگ پاسخ داد : آری و خود شاهنشاه خبرمرگ او را اعلام کردند. به این ترتیب مهتر بیچاره از خطر رها شد.

پس ازآن دوران یعنی چندین سده ، هنگامی که کشوری با نام ایران وجود نداشته است ، بیشتر گوسان ها( نگاهدارنده سنت های ملی ایران در شعر و موزیک) که بعدها به خنیاگر و در دوران بعد با نامهای « نواگر، چامه گو، رامشگر» تغییر نام دادند با اجرای موزیک (شعر و آواز ) و نمایش در شهرهای گوناگون پایه وانگیزه انتقال سینه به سینه فرهنگ فولکلور ایران شدند.

گوسان (نوازنده ، خواننده ، سراینده شعر، بازیگر، نمایش دهنده) که باقی مانده آنان در ایران هنوزموجود می باشند ( به صورت بخشی های خراسان ، مطرب های لرستان ، و مهمترازهمه عاشیق های آذربایجان ) ، همچنین موزیک مذهبی که از دوران دیلمیان آغاز شده بود در کنار سایرشکلهای موزیک رشد می کرد و دنباله سنت گذشته را در فرم های تازه ادامه می داد.
ازسوی دیگر نغمه های باربد تا قرن دهم نیز در مرو(خراسان)زنده بود واجرا می شد و این همان موسیقی است که در دوران امویان وعباسیان به اوج خود رسید و در زمان هارون الرشید به اسپانیا و دیگر نقاط جهان راه یافت و بازمانده موسیقی ایران مدتها بعد به صورت سماع و تعزیه در ایران متجلی شد.

ادامه مطلب...
 
پرسش دوم نامه ای پیرامون موزیک پاپ مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط بهزاد صادقی   
شنبه, 18 آبان 1392 ساعت 00:15

پرسش دوم :
یک شخص چه شرایط لازم و کافی را باید دارا باشد تا بتواند در جایگاه یک خواننده (آواز خوان) قرار گیرد ؟

برای پرسش دوم نیز نزدیک به 10 روز پاسخ های شما را می خوانم و سپس باور و دیدگاه خودم را می نویسم .
کوروش یغمایی

برای پاسخ به پرسش ها به صفحه رسمی کوروش یغمایی در فیس بوک مراجعه فرمائید

www.facebook.com/kourosh.yaghmaei.official


 
<< شروع < قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی > انتها >>

صفحه 5 از 28
 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS

آمار بازدید